پودمان فنون فروشندگی بررسی عملکرد فروشگاه رفاه

دسته بندي : فنی و مهندسی » سایر
پودمان فنون فروشندگی
عنوان پروژه:
بررسی عملکرد فروشگاه رفاه
فهرست مطالب

فصل اول مديریت 1
1- تاریخچه ایجاد این شغل در ایران 2
ترکيب سهامداران شرکت 6
2- نوع شغل تولیدی / خدماتی 7
3- چارت سازمانی و شرح وظایف 7
مدیر عامل 7
مدیر حراست مرکزی 9
حراست مراکز استانها 10
مدیران مراکز استانها 10
مدیر فروش الکترونیکی 11
سرپرست بازرسی و کنترل کیفیت 14
سرپرست دفتر حقوقی و املاک 15
مدیر بازرگانی 16
مدیر امور انفورماتیک 16
مدیر طرح و توسعه 16
مدیر امور مالی 17
سرپرست بازرگانی خارجی 17
سرپرست امور اداری و منابع انسانی 17
مدیر حسابرسی داخلی 18
مدیر روابط عمومی 19
4- مدیریت منابع انسانی 20
فصل دوم فرآیند تولید وارائه خدمات 23
چارت شماره 2- زيرفرآيند خريد کالا 25
2- فهرست تولیدات و خدمات 25
3- مسائل و مشکلات خدمات 26
فصل سوم بازاریابی 28
1- بازارهای هدف کالا 29
2- رقبا ، مصرف کنندگان نهایی ، واسطه ها 30
رقبا: 30
مصرف کنندگان نهایی : 30
واسطه ها : 30
3-کانالهای بازاریابی 30
4- مشتریان و نحوه اجرای CRM در سازمان 31
تعریف جامعی از مدیریت روابط با مشتریان 31
CRMاصطلاحات جایگزین برای 32
اهداف CRM 32
اصول CRM 32
مفروضات اساسی CRM 32
توهم های رایج CRM 33
انواع فناوریهای CRM 33
مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی 34
سازمان و CRM 34
توجه مهم: 35
5- روابط بازار هدف با مؤلفه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی 35
6- نوع تبلیغات کالا یا خدمات 35
7- مسائل و مشکلات بازاریابی 36
فصل چهارم فنون فروش و چیدمان فروشگاه 37
1- روشهای جاری فروش محصولات یا خدمات ، عمده فروش و خرده فروشی 38
2- خدمات پس از فروش 38
3- سهولت دسترسی به کالا یا خدمات / نمایندگی های فروش یا خدمات 38
4- نحوه طراحی فروشگاه یا نمایشگاه 39
معماری بنا 39
رنگ پردازی 39
نورپردازی 39
موسیقی 40
فضای معطر و دل انگیز 40
5- نحوه ایمن سازی فروشگاه یا نمایشگاه 40
6- مسائل و مشکلات چیدمان فروشگاه و فروش 40
فصل پنجم نتیجه گیری وپیشنهادات 42
مسائل و مشکلات خدمات 43
مسائل و مشکلات بازاریابی 43
مسائل و مشکلات چیدمان 44
فصل ششم ضمائم 45
تصاویرشماره1( فهرست خدمات) 46
تصاویرشماره2( فهرست خدمات) 47
تصاویرشماره3( بن کارت و رفاه کارت ) 48
تصاویر شماره4 ( کارتن هلی خالی و چرخ های حمل اجناس در راهروی اصلی ) 49
تصاویر شماره5 ( چیدمان ناامن چرخ خیاطی و تخم مرغ در راهروی اصلی ) 50
تصاویر شماره6 ( چیدمان اجناس به صورت ناصحیح ) 51

فصل اول

مديریت

1- تاریخچه ایجاد این شغل در ایران

تاريخچه ايجاد فروشگاههاي زنجيره اي امروزي به اواسط قرن نوزده ميلادي و به كشور آمريكا ‏برميگردد. در سال 1859 اولين شعبه فروشگاههاي زنجيره اي ‏A&P‏ در آمريكا گشوده شد. در ‏سال 1879 ميلادي اولين فروشگاه عرضه اقلام متنوع (نسل اول سوپرماركتهاي امروزي) توسط ‏F. W‏. ‏Woolworth‏ در نيويورك گشايش يافت. پس از آن ايجاد فروشگاههاي زنجيره اي در ‏آمريكا بسرعت رو به افزايش نهاد و تا سال 1929 قريب به 22 درصد از كل خرده فروشي در ‏كشور آمريكا توسط فروشگاههاي زنجيره اي انجام ميشد. ‏ فروشگاههاي زنجيره اي همزمان از فروشگاههاي خرده فروشي خوار و بار و ارزاق به حوزه هاي ‏ديگر نيز تسري پيدا كرد و در بخشهان توزيع دخانيات، دارو و رستوران نيز فروشگاههاي زنجيره ‏اي بسرعت شكل گرفتند. ‏ دليل اصلي اقبال فروشگاههاي زنجيره اي تنوع زياد كالا و يا خدمات قابل ارائه نبود بلكه ‏قيمتهاي نسبتاٌ پائين كالاها در اين فروشگاهها موجب استقبال مصرف كنندگان از خريد در اين ‏فروشگاهها شده بود. به همين دليل فروشگاههاي زنجيره اي براي حفظ مزيت رقابتي خود ‏يعني قيمت پائين مبادرت به ايجاد انبارها و شبكه هاي پخش و واحدهاي بسته بندي خود ‏نمودند تا بدينوسيله با يكپارچگي زنجيره تأمين كالا توان كاهش هزينه ها و افزايش قدرت رقابت ‏در قيمت را بيابند. ‏ از عوامل ديگري كه باعث موفقيت فروشگاههاي زنجيره اي شدند امكان گردش خريداران در ‏فروشگاه وخريد كالاها با ديدن و انتخاب (اصطلاحاٌ روش ‏Self-service‏)، گزينش مكانهاي مناسب ‏و پر رفت و آمد، و همينطور عدم تمايز بين خريداران كه موجب استقبال اقشار و طبقات پائين ‏جامعه گرديد را ميتوان نام برد. ‏ اما از اواسط قرن بيستم فروشگاههاي زنجيره اي مبادرت به ايجاد سوپرماركتهاي امروزي براي ‏اولين بار نمودند. اين فروشگاهها كه عموما در حومه شهرها قرار داشتند در مكانهاي وسيعتري ‏بنا شدند و تنوع كالاها قابل فروش در آنها نيز بيشتر گرديد. وسعت سوپر ماركتها و تنوع كالاها و ‏خدمات قابل خريد در آنها روزبروز بيشتر شد و بتدريج فروشگاههاي غول پيكر يا هايپر ماركتها ‏بوجود آمدند. ‏ طبق آمار در سال 1997 بيش از 60 درصد خرده فروشي در آمريكا بوسيله فروشگاههاي زنجيره ‏اي انجام مي پذيرفت (طبق براورد بانك مركزي در سال 1384 تنها 2/0% از خرده فروشيها در ‏ايران از طريق فروشگاههاي زنجيره اي انجام مي گرفته است.) با توجه به رشد چشمگير خريد ‏از فروشگاههاي زنجيره اي، فروشگاههاي منفرد نيز مبادرت به گرد هم آمدن و يكسان نمودن ‏ظاهر و خدمات خود نمودند تا از استقبال خريداران از فروشگاههاي زنجيره اي بهره بگيرند. ‏ پديده جهاني شدن، فروشگاههاي زنجيره اي را نيز به تحرك واداشته است ودر حال حاضر ‏فروشگاههاي معروفي مانند ‏Carrefour, Wal-Mart, Aldi, Tesco‏ به ترتيب از كشورهاي ‏انگلستان، آلمان، آمريكا و فرانسه در بسياري از كشورها به چشم ميخورند.‏ بوجود آمدن فروشگاههاي زنجيره اي موجب شد تا مفهوم رقابت - كه تا پيش از آن چندان ‏مفهومي براي فروشگاههاي منفرد خرده فروشي نداشت - در اين حوزه معنا پيدا نمايد. ‏فروشندگان محلي در آمريكا، اروپا و ديگر كشورهايي كه فروشگاههاي زنجيره اي در آنها رواج ‏يافت شاهد اين بودند كه روز به روز از تعداد مشتريان آنها كم و به تعداد مشتريان فروشگاههاي ‏زنجيره اي افزون ميگرديد. از سوي ديگر خود فروشگاههاي زنجيره اي نيز كه با سرمايه گذاريهاي ‏كلان و بهره گيري از مديريت و فنون بازاريابي و فروش روز ................
دسته بندی: فنی و مهندسی » سایر

تعداد مشاهده: 8480 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:3,857 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252