پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (گسترش عملکرد کیفیت QFD)

دسته بندي : کتاب » صنایع
پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (گسترش عملکرد کیفیت QFD) نوشته پرویز فتاحی انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 47 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
مفهوم گسترش عملکرد کيفيت
امروزه، سازمان هایی در عرصه رقابت موفق تر خواهند بود که در برآوردن نیازها و خواسته های مشتریان، گوی سبقت را از سایر رقبای بازار بربایند. به تعبیر دیگر در فلسفه جدید بازاریابی یعنی مشتری گرایی، مرکز توجه، مشتریان بوده و از دید مشتریان به مسائل نگاه می شود.
یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریتی و کیفیتی که امکان تعامل بین بخش های تولیدی و بازاریابی و فروش را فراهم آورده است، تکنیک گسترش عملکرد کيفيت(QFD) است.
در واقع QFD یک ابزار کیفیتی پیشرفته است که هدف آن، افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان می باشد. این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندی های مشتریان که موجبات پیشی گرفتن سازمان نسبت به رقبا را فراهم می نمایند، از قدرت مانور بسیاری برخوردار است.

QFD سعی دارد از نخستین مراحل شکل گیری مفهوم محصول در ذهن طراحان سازمان، از طريق تمرکز بر روی درک صحیح و شفاف خواسته های مشتری و گسترش این خواسته ها به تمامی مراحل تکوین محصول، موجبات ایجاد ارزش افزوده را برای محصول موردنظر فراهم آورد. این فرایند شامل شناسایی و تعیین بهترین ارزش ها برای قطعات، اجزای مختلف، مواد و مشخصه های فرایند تولید محصول می باشد.
مبنا و اساس ساختار ماتریسی QFD کنونی به جداول کیفیت برمی گردد که به عنوان ابزاری برای کمک به تبدیل تقاضاهای مشتریان به مشخصه های کیفی محصول استفاده می شود. جداول کیفیت برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ در صنایع کشتی سازی کوبه توسط پروفسور یوجی آکائو به منظور طراحی تانکرهای کشتی مورد استفاده قرار گرفت.
دسته بندی: کتاب » صنایع

تعداد مشاهده: 4856 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:488 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252