پاورپوینت فصل هفتم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (تعهد سازمانی کارکنان

دسته بندي : کتاب » مدیریت
پاورپوینت فصل هفتم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (تعهد سازمانی کارکنان واساتید و کارکنان دانشگاه) نوشته حمید ملکی در قالب pptx و در حجم 50 اسلاید:

بخشی از متن:
تعهد سازمانی
در اوایل دهه ۱۹۸۰، تعهد سازمانی کارکنان، یکی از مهمترین مسائلی بود که توجه محققان زیادی را به خود و کرده بود و تحقیقات وسیعی بر روی این موضوع صورت می گرفت (امیر کبیری و دیگران، 1385:25).حتی کلین و ریتی در کتابشان تحت عنوان « درک رفتارهای سازمانی» به اهمیت تعهد اشاره کرده اند.

 آن ها می گویند:« فقدان تعهد»  بسیار خطرناک تر از آن چیزی است که از آن به عنوان « فقدان اخلاقیات» یاد شود. فقدان تعهد، بر سازمان سایه افکنده و می تواند اثربخشی را تقریبا در همه فعالیت ها کاهش دهد. تا این که در سال ۱۹۸۵ والتون مقاله مشهور خود را تحت عنوان« مدیریت بر مبنای تعهد» منتشر کرد وی در این مقاله نیاز به حرکت از مدیریت بر مبنای کنترل به سمت مدیریت بر مبنای تعهد را یادآور شد و با این کارخود به مطالعات صورت گرفته در این زمینه جهت داد .

توافق بسیار کمی روی ماهیت تعهد وجود دارد. اغلب تعهد را به عنوان تمایل به حفظ رابطه ای، تعریف می کنند. گاهی اوقات نیز به عنوان التزام فردی به فرد دیگر، تعریف می شود. اخیرا تعهد به عنوان مقاومت در برابر تغییر تعریف شده است. تعهد ریشه در تعیین هویت، ارزش های مشترک، تعلق، فداکاری و همسانی داردبه عبارتی ساده تر، تعهد یعنی اختصاص دادن خویش برای یک هدف خاص .
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 5132 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:266 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252