پاورپوینت فصل دهم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (فناوری اطلاعات واتوماسیون

دسته بندي : کتاب » مدیریت
پاورپوینت فصل دهم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (فناوری اطلاعات واتوماسیون اداری) نوشته حمید ملکی در قالب pptx و در حجم 88 اسلاید

بخشی از متن:
مفهوم شناسی فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارت است از: فناوری هایی که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می دهند. فناوری اطلاعات در شیوه انجام کارهای ما تحول ایجاد کرده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات به هم وابسته اند ؛ به طوریکه اطلاعات، ماشین کار تلقی می شود و ارتباطات، محصول آن است. (اصنافی، ۱۳۸۴)

 فناوری اطلاعات، همچنان که به وسیله « انجمن فناوری اطلاعات امریکا» تعریف شده است، « به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه های نرم افزاری و سخت افزار رایانه می پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه های الکترونیکی و نرم افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد.

اخيرا تغییر اندکی در این عبارت داده می شود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات الکترونیک را نیز شامل گردد. بنابراین عده ای بیشتر مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات را به کار ببرند. البته تفاوت این دو واژه از نحوه برقراری ارتباط نشأت گرفته است.
واژه اول، یعنی فناوری اطلاعات به جریان یک سویه ارتباط اشاره دارد که در این فرایند، گیرنده یا دریافت کننده نسبت به اطلاعات دریافتی منفعل است.
واژه دوم، یعنی فناوری اطلاعات و ارتباطات به تعامل میان کاربر و دنیای اطلاعات یعنی به جریان دو سویه ارتباط اشاره دارد که در این فرایند، کاربر نقش بسیار فعالی در رد و بدل کردن اطلاعات بر عهده دارد.(زمانی، ۱۳۸۴)
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 4884 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 88

حجم فایل:411 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252