پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (اختلال در مهارت های حرکتی و ناتوانی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (اختلال در مهارت های حرکتی و ناتوانی بدنی) نوشته بهروز میلانی فر در قالب pptx و در حجم 32 اسلاید: 

بخشی از متن:
اختلال در مهارت های حرکتی 
در حرکت، دو دستگاه عصبی و عضلانی همزمان فعالیت دارند و اختلال هر کدام باعث اختلالات حرکتی می شود. اختلالات حرکتی ممکن است صرفا جنبه عضوی و یا روانی داشته باشد. منظور از ناتوانی های بدنی بیماری هایی هستند که باعث اختلال در یادگیری و مشکل حضور در کلاس درس به حدی می شوند که این افراد احتیاج به سرویس های آموزش و وسایل و تسهیلات مخصوص دارند.

 افرادی که به علت اختلال شنوایی و بینایی اولیه دچار ناتوانی هستند . جزء این گروه به حساب نمی آیند. کودکان مبتلا به ناتوانی های بدنی ممکن است عقب ماندگی ذهنی، اختلالات یادگیری، اختلالات هیجانی، اختلالات گویائی و ... داشته باشند و حتی ممکن است تیزهوش نیز باشند.

اگر چه مسئله ناتوانی های بدنی یک مسئله پزشکی است ولی وقتی مسئله ناتوانی مشكل آموزشی ایجاد کند مسلما دخالت دست اندرکاران نیز لازم خواهد بود و نتیجه موقعی حاصل می شود که ارتباط پزشکی و مسئولین آموزشی قطع نشود.

 اختلال در مهارت های حرکتی یک اختلال در توالی رشد و هماهنگی حرکتی" است و این در حالی است که هیچ گونه عقب ماندگی ذهنی یا عمومی، اختلال فراگیر رشد و یا اختلال عصبی و ناتوانی های عصبی عضلانی، فلج مغزی و با اختلالات پیشرونده مخچه وجود ندارد و اختلال مورد نظر در پیشرفت تحصیلی با فعالیت های زندگی روزمره به طور قابل ملاحظه ای تأثیر داشته باشد. میزان شیوع اختلال در هماهنگی حرکتی مربوط به رشد بین کودکان ۵ تا ۱۱ ساله شش درصد است. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4873 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:184 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252