پاورپوینت فصل چهارم کتاب تاریخ آموزش و پرورش در ایران (نظام آموزش و پرورش جدید در ایران)

دسته بندي : کتاب » علوم اجتماعی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب تاریخ آموزش و پرورش در ایران (نظام آموزش و پرورش جدید در ایران) نوشته کمال درانی در قالب pptx و در حجم 29 اسلاید:

بخشی از متن:
الف) شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران در دوره قاجار
مرگ کریم خان زند (۱۱۹۳ ه. ق.) ایران را بار دیگر به صحنه درگیری و جنگ بین جانشینان وی و مدعیان سلطنت تبدیل کرد. هرج و مرج حاکم بر کشور تا مدتها ادامه داشت تا اینکه بزرگترین دشمن خاندان زند، آغامحمدخان قاجار، قدرتی به دست آورد. 
با قتل لطفعلی خان (۱۲۰۹ ه. ق.)، آخرین پادشاه زند، آغامحمدخان به فرمانروایی سلسله زندیه خاتمه داد و حکومت خویش را در سراسر کشور مستقر ساخت.
یکی از خانمان برانداز ترین این آماج حمله های مکرر قوای روسیه به ایران و شکستهای پی در پی سپاه ایران بود که به عقد قراردادهای ننگین گلستان (۱۲۲۸ ه. ق) و ترکمانچای (۱۲۴۳ ه. ق.) منجر گردید.
پورشهای پی در پی بیگانگان بر ایران و جنگهای گوناگون درون مرزی و شیوع مکرر بیماریهای واگیردار مانند وبا و طاعون در سده هجدهم، ایران را در زمینه اقتصادی و نیروی انسانی بسیار ناتوان ساخته بود. 
اکثر مورخان معتقدند که دوران قاجار یکی از تاریکترین دوران تاریخ ایران است. مردم ایران بعد از حمله های مغول و تاتار و کشتارهای آغامحمدخان قاجار و بر اثر جنگهای طولانی با روسیه در نهایت ضعف به سر می بردند و از آموزش و پرورش جدی برخوردار نبودند و سعی آنان تنها صرف ادامه حیات می شد. در این دوره، فعالیتهای علمی و فکری به پایین ترین حد خود رسیده بود.
دسته بندی: کتاب » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 3760 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:373 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252