پاورپوینت فصل دوم کتاب روش ها و فنون مشاوره، مصاحبه بالینی (مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دوم کتاب روش ها و فنون مشاوره، مصاحبه بالینی (مشاوره) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 54 اسلاید:

بخشی از متن:
راهنمایی
راهنمایی که معنی لغوی آن هدایت و ارشاد و اداره کردن است مفهوم گسترده ای دارد و پند و اندرز، مطالعه کتاب یا جدول یا مقاله و گوش دادن به یک سخنرانی و خطابه را شامل می شود.
 راهنمایی آگاهی و بینش فرد را در زمینه ای افزایش می دهد و موجب شناخت ویژگی های فرد و نیل به درجات بالاتری از کمال و معرفت و در نهایت تصمیم گیری درست و پیشگیری از وقوع مشکلات می شود.
 به نظر شرتزر و استون (۱۹۷۱) راهنمایی جریان یاورانه ای است که فرد را در شناخت خود و محیط کمک می کند. 
به نظر ترکسلر (۱۹۵۷) ،راهنمایی فرد را قادر می سازد تا با شناخت توانائیها رغبتها و محدودیتها و توسعه امکانات زندگی سالم و پرثمری را سپری سازد.
 آرباکل (۱۹۶۱) معتقد است راهنمایی به معنای ارایه تجربیاتی است که دانش آموزان را در شناخت و درک خویشتن کمک کند. 
راهنمایی را کمک به فرد برای تصمیم گیری در زمینه موضوعات مهم و نیز تعیین سبک زندگی می داند.
 به نظر جونز به نقل از نایاک (۲۰۰۷ (راهنمایی ارایه اطلاعاتی است که به فرد در زمینه های برنامه ریزی تصمیم گیری و حل مشکلات زندگی کمک می کند. 

راهنمایی به انواع گوناگون تقسیم می شود 
هدف راهنمایی تحصیلی کمک دانش آموزان و افرادی است که نیاز به کمک در جنبه های گوناگون تحصیل از جمله انتخاب دروس یا رشته تحصیلی، آگاهی از قوانین مدرسه و مقررات ،امتحانات و سازگار شدن با زندگی تحصیلی دارند.
 راهنمایی تحصیلی در نهایت به موفقیت تحصیلی می انجامد. لذا، اطلاع معلمان از فنون راهنمایی ضرورت دارد. در این صورت معلم قادر خواهد بود:
 اولاً محیطی را فراهم آورد آن دانش آموزان بدون استفاده از عوامل بیرونی نظیر ترس از تنبیه و نمره کم، به یادگیری مطالب درسی و رشد خصوصیات مطلوب خویش بپردازند و از تقلب و دروغ گویی احتراز کنند.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 2924 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:174 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252