پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک کارلسون (خواب و بیداری)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی روان شناسی فیزیولوژیک (خواب و بیداری) نوشته نیل آر کارلسون و ترجمه مهرداد پژهان در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید:

بخشی از متن:
توصیف فیزیولوژیک و رفتاری
خواب نوعی رفتار است.این عبارت ممکن است اندکی شبهه انگیز باشد چراکه معمولاً خواب را با بی حرکتی و سکون یکسان می دانیم.باید بدانیم که در خواب هم فعالیت هایی از فرد سرمی زند،اما صرفنظر از حرکات سریع چشم که با یکی از مراحل خواب همراه است معمولاً خواب را به واسطه حرکت باز نمی شناسیم.
در واقع،از آنجا که به هنگام خواب از وقایعی که در اطرافمان روی میدهد چیزی به خاطر نمی آوریم.بیشتر تمایل داریم که از خواب به عنوان حالتی از هوشیاری یاد کنیم تا نوعی رفتار.

مراحل خواب
مطالعه مراحل خواب معمولاً در آزمایشگاه صورت می گیرد. برای این کار آزمایشگر با استفاده از الکترودهایی که بر پوست سر عضلات اطراف چانه و اطراف چشم می چسباند به ترتیب امواج الکتروانسفالوگرام(EEG)، الکترومیوگرام(EMG) و الکترواکولوگرام(ECG) را به هنگام خواب ثبت می کند.
در طول بیداری EEG یک فرد بهنجار دو الگوی اساسی فعالیت را نشان می دهد: فعالیت آلفا ۱ و فعالیت بتا. فعالیت آلفا شامل امواج منظم با بسامد متوسط ۸۱۲ هرتز است. این الگوی فعالیت زمانی دیده می شود که مغز در حالت استراحت بسر می برد نه در برانگیختگی یا تهییج و نه در هنگامی که فرد به فعالیت های ذهنی توان فرسایی(همچون حل مسئله) مشغول است.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1820 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:156 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252