پاورپوینت فصل هشتم کتاب اختلال های یادگیری (شناخت فراشناخت حافظه در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب اختلال های یادگیری (شناخت فراشناخت و حافظه در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری) نوشته هالاهان و کافمن ترجمه حمید علیزاده در قالب pptx و در حجم 56 اسلاید: 

بخشی از متن: 
هدف اصلی والدین و معلمان، کمک به تنظیم خود فراگیران است. فراگیران خود تنظیم، در یادگیری ابتکار و استقلال نشان می‌دهند و انگیزه آن‌ها برای یادگیری به وضوح در تلاش متعهدانه‌شان نمایان است. آن‌ها در تلاش‌های مداوم برای تکمیل تکالیف، علی رغم شکست‌ها و موانع، تزلزل ناپذیر هستند. توجه و جدیت آن‌ها در یادگیری نشان دهنده اشتیاق در دستیابی به موفقیت تحصیلی است. با تکمیل موفقیت‌آمیز تکالیف، این فراگیران تقویت لازم را به خودشان می‌رسانند و از طریق اسناد مناسب، خودکارآمدی را در خود افزایش می‌دهند.

خودتنظیمی شامل ابعاد متعددی از جمله شناخت (فراشناخت و توانایی اندیشیدن درباره اندیشه)، توجه (تمرکز کردن) و انگیزش (تمایل به پرداختن به سه مورد بالا) است. این چهار مؤلفه به هم وابسته هستند و شخصی که در یک حوزه مشکل داشته باشد، احتمالاً در حوزه‌های دیگر نیز مشکل خواهد داشت. همچنین، روش‌های آموزشی برای هر یک از این چهار حوزه باید مشابه یکدیگر باشند و نحوه تعامل این مؤلفه‌ها که به یادگیری منجر می‌شود، باید شناخته شود.

نظریه پردازش اطلاعات 
یادگیری و حافظه موضوعات پیچیده‌ای هستند و تعداد زیادی نظریه درباره آنها وجود دارد. یکی از نظریه‌های مهم در حال حاضر، نظریه پردازش اطلاعات ۴ اسلاوین (۲۰۰۳) است که به توصیف چندین مؤلفه در سیستم یادگیری و حافظه می‌پردازد. باید توجه داشت که این مؤلفه‌ها با یکدیگر هماهنگ هستند و جدایی یا مجزایی در مغز ندارند.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1132 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 56

حجم فایل:150 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252