پاورپوینت فصل هشتم کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران (نهضت سواد آموزی، اهم قوانین و مقررات)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران (نهضت سواد آموزی، اهم قوانین و مقررات) نوشته احمد صافی در قالبpptx و در حجم 42 اسلاید: 

بخشی از متن: 
اهمیت نهضت سوادآموزی 
مسئله مبارزه با بی سوادی و گسترش آموزش و پرورش عمومی از مسائل عمده ای است که مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است و به دلیل ارتباط و همبستگی رشد اخلاقی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه با افزایش تعداد باسوادان ، سرمایه گذاری در این زمینه و تلاش برای مبارزه با بی سوادی از مهم ترین سیاست های کشورها اعلام شده است .

به دلایل گوناگون از جمله افزایش جمعیت در بعضی از کشورها پیش بینی می شود که تعداد بی سوادان بالای پانزده سال جهان در سال 2011 به بیش از نهصد میلیون نفر برسد.

در ایران توجه به سوادآموزی و ضرورت تداوم آموزش و پرورش و فراگیری علم در مراحل مختلف زندگی از دیرباز مورد تاکید بوده است . 

فرمودۀ حضرت محمد ( ص) « اُطلٌبٌوا العِلمَ مِن المَهدِ اِلی اللَحدِ » و تاکید فراوان آن حضرت بر آموزش مردان و زنان « طَلَب العِلمِ فریضهُ عَلی کُل مٌسلِم وَ مُسلِمه » مؤید عنایت مکتب اسلام به اهمیت و ضرورت  گسترش سواد و کسب علم در جوامع بشری و بیان کننده فلسفه آموزش مداوم است که پس از گذشت پانزده قرن ، امروزه در جهان معاصر ظاهر شده است . 

سابقه تاریخی سوادآموزی در ایران   
در ایران باستان در اوج قدرت ساسانیان با وجود گسترش نسبی آموزش عالی در بین فرزندان طبقات ممتاز و مرفه ، مردم از خواندن و نوشتن بهره ای نداشتند و آموزش خواندن و نوشتن به فرزندان اشراف و طبقات خاص اختصاص داشت . با ظهور دین مبین اسلام و تاکید اسلام بر فرا گرفتن دانش در هر سن و سال ، در صدر اسلام مساجد ، مرکز عمده تجمع مردم و تعلیم آنان شد.
از اوایل قرن دوم ، برای تعلیم قرآن و اصول دین ، مکتب خانه هایی که قبلاً مورد بحث قرار گرفت ، در جوار مساجد به وجود آمد که در آن ها آموزش قرآن و تعلیم خواندن و نوشتن مورد تاکید بود .

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 393 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:221 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252