پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی کار (چشم انداز مشاغل در دنیای امروز) نوشته فاطمه پورشهسواری

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب روان شناسی کار (چشم انداز مشاغل در دنیای امروز) نوشته فاطمه پورشهسواری در قالب pptx و در حجم 67 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
بررسی تاریخ پیشرفت انسان بر روی کره زمین یعنی از آن زمان که در غارها زندگی می کرد و هیچ کدام از قوانین حاکم بر طبیعت را کشف نکرده بود تا شرایط حاضر  حاکی از آن است که سیر این تحولات ابتدا به صورت بسیار کند و تدریجی پیش رفته و هر چه جلوتر آمده سرعت این تغییرات شتاب بیشتری گرفته است. در اثر این تغییرات قرن بیست و یکم در درون خود آبستن تحولاتی است که سیمای زندگی بشر را به کلی دگرگون می کند. 

پیشرفتهای شگرف فناوری امکاناتی را در اختیار انسان قرار می دهد و شرایط جدیدی را ایجاد می کنند. این شرایط با دورانهای قبل تفاوت اساسی دارد. از این مجموعه تغییرات با عنوان انقلاب صنعتی چهارم یا موج چهارم نام برده می شود. این انقلاب به وسیله گستره ای از فناوریهای جدید ایجاد می شود. این فناوری ها از درهم آمیختن دستاوردهای علوم ،دیجیتالی، هوش مصنوعی و زیست فناوری ایجاد شده اند. این توسعه همه جانبه تمامی قواعد موجود در اقتصاد، صنایع و سیاست را تحت تأثیر قرار خواهد داد و حتی نظریه های علوم انسانی درباره ی تعریف انسان را به چالش خواهد کشید )بل، ۱۳۸۲(.


سیر تحول جامعه بشری 
انسان از نخستین روزی که پا به عرصه حیات گذاشت به مدد قدرت تفکر و توانایی حل مسئله خود کم کم رموز حاکم بر طبیعت را کشف کرد. این شناخت به او کمک کرد تا شرایط بهتری برای زندگی خود ایجاد کند؛ سپس این شناخت ها متراکم شدند و نقاط عطفی را در زندگی انسان ایجاد کردند. این نقاط عطف حوزه تمدن بشر را شکل داده اند. مجمع جهانی اقتصاد میگوید که ما در نقطه آغازین چهارمین انقلاب صنعتی یا صنعت ) ۴,۰ )قرار داریم این انقلاب صنعتی شرایط زندگی بشر را به گونه ای بسیار حیرت انگیز و تاحدی شبیه داستانهای علمی تخیلی دگرگون می سازد.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 502 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 67

حجم فایل:203 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252