پاورپوینت فصل نهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق معاشرت 1) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل نهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق معاشرت 1) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی در قالب pptx و در حجم 39 اسلاید:

بخشی از متن:
چگونه به او بگوییم؟
تصور کنید یک زن جوان که شوهرش را از دست داده و تنها امید و پناهگاه عاطفی‌اش فرزند ده ساله‌اش است، باری دیگر با بی‌قراری و درد شدید فرزندش مواجه می‌شود و او را به درمانگاه می‌برد. در شرایطی که مادر در اتاق انتظار نگران نتیجه معاینه‌ی فرزندش است، فرزندش در نهایت فوت می‌کند. حالا تجسم کنید که جسد فرزندش روی تخت معاینه است و مادر پشت در انتظار نتیجه است، اما هیچ‌گاه چنین اتفاقی را تصور نمی‌کند.

پزشک باید چگونه موضوع را به مادر بگوید؟ ایجاد ارتباط کلامی در این موقعیت برای پزشک و نزدیکان زن بسیار دشوار خواهد بود. این مثال نشان می‌دهد که ارتباط از آنچه فکر می‌کنیم بسیار سخت‌تر است و تحلیل ارتباط به انتقال پیام‌های ساده انگاری در تعریف است.

در ارتباط و معاشرت با شخص دیگر، شناخت وضعیت شخص برای انتقال مناسب و مفید پیام‌ها ضروری است. اخلاق می‌تواند ما را در این امر یاری رساند. از این رو، نخست هدف از ایجاد ارتباط را بررسی کرده و سپس به سبک‌ها، پیش‌نیازها، اخلاق و مهارت‌های معاشرت پرداخته می‌شود.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 244 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:1,341 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252