پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق اوقات فراغت) نوشته مهدی علیزاده

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق اوقات فراغت) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی در قالب pptx و در حجم 38 اسلاید:

بخشی از متن:
سبک های زندگی و اوقات فراغت
وصیت پیامبر اسلام به اباذر برای قدردانی از دو نعمت زبان، تندرستی و فراغت، مورد توجه بسیاری از مردم است که به ناکردن وظیفه‌ی قدردانی از این نعمت‌ها می‌پردازند. اوقات فراغت و استفاده از آن یکی از نشانه‌های روشن سطح و طبقه اجتماعی افراد می‌باشد. در جامعه شناسی، مصرف مادی و فرهنگی، به‌ویژه مصرف متظاهرانه و فراغتی، سبک زندگی و منزلت اجتماعی افراد را نشان می‌دهد. اوقات فراغت می‌تواند قدرت تغییر سبک زندگی را داشته باشد و شیوه‌های مختلفی از سبک زندگی را نشان می‌دهد.

برای مثال، در دوران‌های قبل از مشروطه، مردم ایران به‌صورت لم دادن، قلیان کشیدن و گفتگوهای چندنفره، از اوقات فراغت خود استفاده می‌کردند. این نوع تفریحات در سفرنامه‌ها و اسناد تاریخی آمده و توصیف شده است. اما گردشگران خارجی دیدگاه دیگری نسبت به تفریحات داشته و گزارش‌های متفاوتی از این نوع فعالیت‌ها ارائه داده‌اند. این مطلب نشان می‌دهد که فعالیت‌های فراغت در واقع شاخص‌هایی از ارزش‌های فرهنگی و قریحه فرد هستند.

مفهوم شناسی اوقات فراغت
فراغت بخشی از زندگی است که فرد می‌تواند به دلخواه خود از آن استفاده کند یا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد. تعاریف گوناگونی از اوقات فراغت ارائه شده است، اما می‌توان آن را به عنوان مجموعه‌ای از اشتغالات فرد تعریف کرد که به رضایت خاطر خود، برای استراحت، تفریح یا توسعه اطلاعات و آموزش غیرانتفاعی، مشارکت اجتماعی و داوطلبانه، پس از آزاد شدن از الزامات شغلی، خانوادگی و اجتماعی انجام می‌دهد. اوقات فراغت مؤلفه‌های متعددی دارد از جمله استراحت، تفریح، مشارکت اجتماعی، ورزش، سفر، گردش، و فعالیت‌های دینی.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 264 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:875 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252